Magyarországon éves szinten átlagosan 50-100 ezer hektáron végzünk légi úton napraforgó állományszárítást, függően az adott év vetésszerkezetétől, az időjárási viszonyoktól, illetve a légi növényvédelmet végző vállalkozások kapacitásától.
Leszállás nélkül, rendkívül gyorsan megtöltik a helikopter tartályát, majd a korszerű földi műtrágyaszóró gépekhez hasonlóan pontosan adagolva, de jóval gyorsabban juttatják ki a területre a műtrágyát. A légi tápanyag-utánpótlásnak ezt a precíziós módját magyar szakemberek fejlesztették ki, és a világon elsőként alkalmazzák.
A nehéz napokban a híradásokban feltűnt egy feketére festett forgószárnyas, amely sokszor éjszaka pakolta a zsákokat a gátakra, a legveszélyesebb pontokon, az árvízi védekezés egyik kulcsszereplőjeként. Repülős berkekben persze mindenki ismerte ezt az eltéveszthetetlen Mi-2-est és pilótáját, Imreh Lajost, régi becenevén Lujót, az egykori kíváló mezőgazdasági repülőt és sportembert, a Gemenc-kupa győztesét, a Forgószárny kft. ügyvezetőjét.
Leszállás nélkül, rendkívül gyorsan megtöltik a helikopter tartályát, majd a korszerű földi műtrágyaszóró gépekhez hasonlóan pontosan adagolva, de jóval gyorsabban juttatják ki a területre a műtrágyát. A légi tápanyag-utánpótlásnak ezt a precíziós módját magyar szakemberek fejlesztették ki, és a világon elsőként alkalmazzák.
Az 1989-ben, kizárólagosan magyar tulajdonosi háttérrel alapított Forgószárny Kft. légi szolgáltatások nyújtására szakosodott. Az alapítás óta eltelt időben jelentős tapasztalatot és gyakorlatot szereztek a teheremelés, mezőgazdasági tevékenység és katasztrófavédelmi feladatok területén. Imreh Lajossal, a cég főpilótájával és ügyvezető igazgatójával egy apajpusztai bevetésen készítettünk interjút.
Az 1989-ben, kizárólagosan magyar tulajdonosi háttérrel alapított Forgószárny Kft. légi szolgáltatások nyújtására szakosodott. Az alapítás óta eltelt időben jelentős tapasztalatot és gyakorlatot szereztek a teheremelés, mezőgazdasági tevékenység és katasztrófavédelmi feladatok területén. Imreh Lajossal, a cég főpilótájával és ügyvezető igazgatójával egy apajpusztai bevetésen készítettünk interjút.
A MIL MI-2 HeliForce főpilótája, Imreh Lujó már számtalanszor bizonyította, hogy az országban egyedülálló extrém helikoptershow-ra képes. Ennek a rendkívüli, már-már a lehetetlenség határát súroló látványos légi bemutatónak lehetett csodálója a dunakeszi repülőnap több ezres közönsége június 11-12-én. A lélegzetelállító légi parádé után a különleges teljesítményre képes pilóta a nagy sportemberek szerénységével nyilatkozott a Dunakanyar Régiónak, aki 18 ezer repült órával büszkélkedhet.